Uwaga! Homeopatia też może szkodzić

Uwaga! Homeopatia też może szkodzić

Na przestrzeni wieków, ludzkości nie udało się odkryć cudownego sposobu na bezpieczne zwalczanie wszystkich chorób i zaburzeń funkcjonowania organizmu. Brak stuprocentowo pewnych metod leczenia zarówno w medycynie klasycznej, jak i jej alternatywnych odpowiednikach. Oznacza to, że w każdym sposobie leczenia, znajduje się określony stopień ryzyka.
Zdecydowana większość zwolenników naturalnych metod leczenia i homeopatii utrzymuje, że są to jedyne bezpieczne i skuteczne sposoby na radzenie sobie z wszelkimi dysfunkcjami organizmu. Tymczasem okazuje się, że nawet w przypadku homeopatii nie udało się całkowicie wyeliminować elementu ryzyka. Kiedy więc homeopatia może zaszkodzić?
Omawiając temat ryzyka produktów homeopatycznych, zdecydowanie należy zaznaczyć fakt, że ewentualna szkodliwość ich stosowania nie wynika z toksyczności zażywanych środków. Zwykle niepożądane działanie, to efekt braku dostatecznej wiedzy i doświadczenia w zakresie alternatywnych metod leczenia, a także całkowita rezygnacja z zalecanej, klasycznej terapii przy ciężkich schorzeniach.
W żadnym wypadku nie należy odwodzić pacjenta od konwencjonalnej terapii. Namawianie chorego, aby zastąpił klasyczną metodę leczenia terapią homeopatyczną, jest co najmniej nieetyczne. Należy o tym pamiętać, szczególnie gdy mamy do czynienia z poważnymi zaburzeniami i przewlekłymi chorobami, które wymagają specjalistycznego leczenia. Równocześnie warto podkreślić fakt, że leczenie homeopatyczne może być skutecznym uzupełnieniem leczenia konwencjonalnego. Przed zastosowaniem alternatywnych metod, należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym, a jeżeli mamy okazję korzystać z porad homeopaty, należy upewnić się, że posiada on także odpowiednie przygotowanie medyczne.
Drugim przykładem skutków ubocznych niewłaściwego stosowania homeopatii, jest przedawkowanie. Zwykle trudno jest odnaleźć przypadki przedawkowania, jednak zdaniem homeopatów może do niego dojść, gdy pacjent wykazujący dużą wrażliwością na określone składniki leku, a przyjmie zbyt dużą dawkę prawidłowo dobranego leku homeopatycznego, jednak o zbyt wysokiej potencji. Tego typu przedawkowanie, zwykle objawia się nasilonymi objawami tzw. pogorszenia pierwotnego. Mówiąc bardziej obrazowo, jeżeli dojdzie do przedawkowania środków homeopatycznych, organizm może zareagować wysyłając sygnały typowe dla danej choroby.

Podobne artykuły »

Polub nas na Facebooku! »

Dekalog zdrowego żywienia »